De BGHM geeft 26 aanbevelingen aan de toekomstige regering

BRUSSEL, 18 juni 2024 - Ter gelegenheid van de verkiezingen en de samenstelling van de toekomstige regering, wil de BGHM het belang van sociale huisvesting in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest onderstrepen. Daarom heeft de BGHM een memorandum opgesteld met een reeks aanbevelingen voor de toekomstige gewestregering, onder andere over de financiering van de BGHM en de sector, de bouw en renovatie van sociale woningen, sociale emancipatie door huisvesting, innovatieve projecten en haar status als Brusselse ION en openbare werkgever.

Dit document werd naar de verschillende politieke partijen gestuurd die deelnamen aan de gewestelijke verkiezingen van 9 juni. Het is bedoeld om hen te helpen bij het opstellen van de regeringsverklaring, die de routekaart wordt voor de komende legislatuur.

Vier hoofdpijlers voor dit memorandum

Het memorandum, opgesteld in samenwerking met het directieteam en de Raad van Bestuur, werd bovendien gevoed door de ideeën en expertise van de medewerkers van de BGHM binnen hun respectieve vakgebieden tijdens een participatief proces.

In totaal zijn er 26 aanbevelingen geformuleerd, gestructureerd rond vier pijlers:

• Pijler 1: Strategische projecten om de duurzaamheid van de sector te waarborgen
  • Pijler 2: De BGHM en de sociale huisvestingssector
  • Pijler 3: De sociale huisvestingssector, motor van innovatie
  • Pijler 4: De BGHM, een gewestelijke openbare stakeholder

De BGHM en haar personeel zetten zich elke dag in om een reële en positieve impact te hebben op het leven van de Brusselaars. Wij hopen dat dit memorandum daarvan een weerspiegeling zal zijn en dat het zal bijdragen aan de levensvatbaarheid van onze sector op lange termijn.